Veelgestelde vragen bij het verhuren van uw vakantiehuis

Hier vindt u veelgestelde vragen en antwoorden omtrent de verhuur van uw vakantiewoning. Klik op de vragen en de antwoorden verschijnen daaronder dan. Heeft u meer vragen neem dan gerust contact met ons op. 

 

Betalingen
Hoeveel kan ik verdienen met de verhuur van mijn vakantiewoning

Uw inkomen is afhankelijk van veel verschillende dingen, zoals de ligging van uw vakantiewoning, het aantal huurweken, de staat van uw vakantiehuis, de faciliteiten in en rondom het vakantiehuis en de tijd van het jaar waarin uw vakantiewoning wordt verhuurd. Uw lokale adviseur maakt een prijsopgave en stelt een huurbudget voor het seizoen vast tijdens een persoonlijk gesprek.

Op basis van onze ervaringen en doorlopende analyses over de vakantiebehoeften zullen wij u ook op verschillende manieren begeleiden om uw huurinkomen te verbeteren.

Ik wil meer weten over het verhogen van mijn huurinkomen

Hoe en wanneer ontvang ik mijn netto huurinkomsten?

U wordt betaald via een overschrijving naar uw account. De betaling wordt voor het einde van de maand verricht voor alle gasten die in de daaropvolgende maand aankomen. 

Wat gebeurt er als een gast annuleert

Als  een gast op korte termijn annuleert (binnen 20 dagen), dan betaalt NOVASOL aan u de volledige, contractueel overeengekomen huursom. NOVASOL kan de geannuleerde periode doorverhuren, zonder dat er vooraf contact met u is over de beschikbaarheid, Als u in die periode zelf vakantie wilt houden, hoeft u ons hier alleen op tijd over te informeren en het bedrag wordt dan van de volgende betaling ingehouden. 

Hoe wordt mijn verhuurprijs berekend

Wij leggen de prijzen jaarlijks vast en maken de zogenaamde seizoentijden, ook wel de ¨seizoenskalender¨ genoemd. Met de bijna 50 jaar ervaring en toegang tot alle benodigde gegevens in heel Europa, zijn wij in de gelegenheid de prijze vast te stellen, die voor u de beste verhuur oplevert. Hierbij wordt vooral gelet op de vakantieperiodes in de belangrijkste herkomstlanden. Ook wordt er gelet op de algemene economische situatie en ontwikkelingen die er zijn in de diverse verkoopmarkten. Zo heeft ieder land een eigen kalender. 

 

Kan ik borg vragen

NOVASOL vraagt geen borg aan de gasten. In plaats daarvan bieden wij u verschillende diensten aan om uw vakantiehuis te beschermen tegen ongevallen. Dit houdt in dat er een Minor Damage Concept bestaat waar we de kosten van kleinere schades in uw vakantiehuis tot maximaal 135 Euro kunnen vergoeden. Daarnaast is er een gratis huiseigenaren verzekering om grotere schades te vergoeden. Echter zijn er enkele uitzonderingen op de borgregel. Neem contact met ons op om meer te weten te komen.

Overeenkomst
Wat is het verschil tussen zelf verhuren en verhuren bij NOVASOL?

Het verhuren van uw vakantiehuis kost veel tijd en moeite bij het afhandelen van de administratie, het vinden van een passende prijsstructuur door middel van een huurseizoen, het promoten van uw vakantiewoning in diverse media, het beheer van boekingen, het aanpakken van gastenvragen en problemen enzovoort.

Als u ons als uw verhuurpartner kiest, zorgen wij voor dit alles en nog veel meer. Daarnaast profiteert u van onze meer dan 50 jaar ervaring en doorlopende analyse van de vakantiemarkt. Alles wat we kunnen gebruiken om ervoor te zorgen dat u de beste verhuurervaring krijgt.

 

Kan ik mijn eigen vakantiewoning zelf blijven gebruiken?

Dit is zeker mogelijk. Wij weten dat u zelf ook graag een keer vakantie wilt houden in uw eigen vakantiehuis. Zolang u het overeengekomen, aantal weken binnen een kalenderjaar beschikbaar houdt voor NOVASOL, kunt u uw vakantiehuis gebruiken voor uw eigen vakantie. Indien u uw vakantiehuis kort voor aankomst nog niet is geboekt door NOVASOL gasten, dan kunt u in de desbetreffende periode over uw vakantiehuis beschikken. Blokkeer de periode via internet of neem contact met ons op zodat wij de periode voor uw blokkeren in het reserveringsysteem. 

Wat zijn de kosten om een concept toe te passen op mijn vakantiewoning?

Het toepassen van een concept op uw vakantiewoning is geheel gratis. Uw vakantiehuis, de omgeving, het interieur of uw huurperiode moet voldoen aan bepaalde criteria om een van onze concepten toe te kunnen passen.

Uw persoonlijke adviseur helpt u te bepalen welke concepten passen bij uw vakantiehuis en adviseert u over kleine verbeteringen die u kunt doen om de boekingen en huurprijs van uw vakantiehuis verder te verhogen.
 

 

Hoelang is de overeenkomst met NOVASOL geldig?

NOVASOL maakt jaarbrochures, deze zijn geldig vanaf 1 januari tot aan de tweede zaterdag van het volgende jaar. De reden voor jaarcontracten is dat het voor de gasten prettig is om al vroeg een vakantiehuis te boeken voor de gewilde periodes. Wanneer u een partnerschap met ons aangaat, maakt u een eenjarige overeenkomst die geldig is vanaf het moment van tekenen tot de tweede zaterdag van het volgende jaar.  De overeenkomst is conform de voorwaarden jaarlijks opzegbaar voor 1 juni. Indien wij voor 1 juni bij NOVASOL geen opzegging hebben ontvangen, dan wordt het contract automatisch met een jaar verlengd. 

Wanneer staat mijn woning online?

Nadat uw persoonlijke adviseur bij u langs is geweest en foto¬īs heeft genomen van uw woning zal uw woning online komen te staan. Doorgaans gebeurt dit binnen een week na tekenen van de overeenkomst. Uw persoonlijke adviseur schrijft zelf de teksten van uw huis¬†en voegt hier een professionele fotopresentatie aan toe.¬†

Is een samenwerking met NOVASOL relevant als ik maar een paar weken wil verhuren?

Afhankelijk van het aantal weken wat u wilt verhuren en in welke tijd van het jaar zijn er zeker mogelijkheden. Neemt u alstublieft contact op met ons. 

Schadeverzekeringen en schadedekkingen
Schade aan uw vakantiewoning door gasten van NOVASOL

Het is belangrijk voor ons dat u zich op uw gemak voelt als u uw vakantiehuis verhuurt. Daarom biedt onze huiseigenaren verzekering dekkingen voor NOVASOL huiseigenaren. De verzekering is een aanvulling op uw eigen verzekering. Daarnaast beschikken wij over het Minor Damage Concept, de schadedekking bij kleine schades tot 135 Euro.  

Wat betekent gezondheid en veiligheid voor mij?

Wij voorzien u van een rookmelder voor elke etage. Bij het koken en verwarmen door middel van gas is een CO alarm een verplichting. Als u water uit een eigen bron verzorgt dan dient u zich uiteraard ook te houden aan de standaarden van de waterkwaliteit. NOVASOL stelt u, naast welkominformatie, een aantal stickers tot beschikking voor op de brievenbus, toiletten en eventuele zwembadruimte. 

Promotie van uw vakantiehuis
Hoe wordt uw vakantiewoning gepromoot

Wij begrijpen dat het voor veel mensen een grote stap kan zijn om uw vakantiehuis te verhuren. Het huis heeft een grote waarde, mogelijk is het huis al sinds generaties in de familie of is het een nieuwe investering. Daarom staan wij u met professionele raad ter zijde. 

Wij verzorgen de fotografie en de beschrijving van uw vakantiehuis, om ervoor te zorgen dat het de beste belichting krijgt en op de juiste manier gepromoot wordt aan de vakantiegangers over de hele wereld. Wij zorgen ervoor dat uw vakantiehuis professioneel gefotografeerd en gepresenteerd wordt door een aantrekkelijke en gedetailleerde beschrijving van onze professionele inhoudschrijvers.

 

Waar komen de gasten vandaan?

De gasten die Nederlands vakantiehuis bezoeken komen voornamelijk uit Duitsland,¬†¬†Nederland en Belgi√ę. Uiteindelijk kunnen de gasten natuurlijk van over de hele wereld komen door onze wereldwijde marketing.

Op uw persoonlijke huiseigenaarpagina kunt u bij elke individuele boeking zien waar uw gasten vandaan komen.

 

Hoe vinden de gasten mijn vakantiehuis?

Uw vakantiewoning staat in brochures, is te vinden op social media, advertenties en via het netwerk van meer dan 10.000 boekingspartners wereldwijd. Uw vakantiewoning is dus op genoeg manier te vinden voor de gasten. 

 

Boeking gerelateerde vragen
Wat gebeurt er wanneer iemand uw vakantiewoning boekt

Wanneer er een definitieve boeking wordt gemaakt voor uw vakantiewoning krijgt hier over een email of een sms bericht of eventueel beiden. U kunt meer informatie over de boeking op uw persoonlijke huiseigenaren pagina vinden. 

 

Kan ik persoonlijke spullen in mijn woning laten liggen?

Natuurlijk kunt u persoonlijke spullen in uw woning laten liggen. Zorg er altijd wel voor dat dit duidelijk wordt aangeduid en eventueel op een afgesloten plek ligt. 

Hoe kan ik de boekingen volgen?

Op uw persoonlijke huiseigenaren pagina kunt u uw boekingsoverzicht vinden. Hier vindt u meer informatie over de boekingsperiode, de aankomstgegevens, de betaling en de maandoverzichten.

 

Hoe weet ik, of ik een boeking heb?

Bij NOVASOL heeft iedere huiseigenaar een eigen huiseigenaren-login, waar u al uw informatie met betrekking tot uw verhuur kunt vinden. Wij willen het voor u zo eenvoudig mogelijk maken. U ontvangt elke maand een overzicht met alle boekingen voor uw vakantiehuis. Dit kunt u als PDF zelf downloaden via de eigenaren-login of eventueel via de post ontvangen. 

Wat is de aankomst- en vertrektijd?

Standaard geldt dat de gasten op de dag van aankomst vanaf 16 uur kunnen arriveren en op de dag van vertrek voor 10 uur het huis hebben verlaten. Overleg met de gasten, hoe en wanneer u elkaar op de dag van aankomst bij de sleuteloverdracht treft.